Надалі тимчасово роботу продовжуватиме Чернівецьке тролейбусне управління. Водночас представниця оператора IQ Ticket заявила, що у ЧТУ немає юридичних підстав для встановлення валідаторів.
Про це Шпальті повідомив заступник мера Чернівців Ігор Крохмаль.
Оператор мав встановити валідатори у автобусах приватних перевізників. Проте станом на 12 вересня це зробили лише на одному маршруті, у автобусах №39.
«Останній термін встановлення валідаторів у приватних автобусах був ще у червні. За це відповідав оператор, проте він не виконав умови конкурсу. Тому, виконавчий комітет ухвалив рішення, що далі продовжувати цю роботу буде тролейбусне управління», — каже Крохмаль.
Як зауважив Крохмаль продовжувати цю роботу буде тролейбусне управління поки на конкурсних засадах визначатимуть іншого оператора. Фірма IQ Ticket отримала половину суми за встановлення валідаторів. Тому очікують, що оператор таки встановить їх.
Не укладали угоди про встановлення валідаторів
Водночас операційна директорка компанії IQ Ticket Ксенія Гунчак заявила, що між ТОВ «IQ Ticket» та Чернівецькою міською радою, а також Департаментом транспорту та окремих питань комунального господарства не укладали угоди про встановлення валідаторів.
«Лише уклали договір на реєстрацію оплати проїзду та обслуговування системи автоматизованої оплати проїзду, програмного забезпечення, якої належить оператора», — каже Гунчак.
Угоди щодо поставки та встановлення валідаторів укладаються між приватними компаніями та оператором, або іншими компаніями, які можуть встановити валідатори відповідно до вимог міської ради, які затвердили рішенням виконкому.
Скільки перевізників звернулись, щоб встановити валідатори до оператора
Оператор IQ Ticket встановив валідатори лише у автобусах ТОВ «Діліжанс» — маршрут №39. Як розповіла Ксенія Гунчак, у березні 13 з 15 перевізників підписали угоди на встановлення валідаторів. Упродовж двох місяців оператор розробив нову модель валідаторів.
«Також модулі зчитування інформації та програмне забезпечення валідаторів, яких немає в жодному місті Україні», – додає Гунчак.
За словами представниці оператора, у травні 2023 року всіх перевізників сповістили про необхідність підписання угод еквайрингу та передачу банківського ID для підключення оплати банківськими картками.
«Жоден з перевізників у визначені терміни не надав потрібну інформацію. Одночасно із зверненням до перевізників, ми проінформували Департамент транспорту, який не вжив жодних дій щодо зобов’язання перевізників виконати умови договорів про обслуговування ввірених маршрутів».
Тоді оператор надіслав звернення до міського голови з клопотанням щодо врегулювання вищезгаданого питання. Як результат, проблему вирішили за декілька днів.
«ЧТУ немає юридичних підстав для встановлення валідаторів»
Оператор зазначає, що наразі договірні відносини щодо встановлення валідаторів з усіма перевізниками існують. Як зазначає Ксенія Гунчак, умови виконають в порядку надходження необхідної інформації від фінансової установи та надання доступу до транспортних засобів.
«Чернівецьке тролейбусне управління не є ані розробником, ані виробником валідаторів. Тому немає жодних юридичних підстав для виконання вказаних робіт зі встановлень», — резюмує представниця оператора IQ Ticket.
Авторка: Марія Титор