Реклама
В Україні проєкт держбюджету на 2027 рік передбачає мінімальну зарплату на рівні 9546 грн Реклама
Із 1 січня 2027 року мінімальна заробітна плата у Польщі становитиме 4950 злотих, а мінімальна погодинна ставка — 32,30 злотих. За нинішнім курсом це приблизно 58 тисяч гривень. Водночас в Україні проєкт держбюджету на 2027 рік передбачає мінімальну зарплату на рівні 9546 грн.
Про це пише Судово-юридична газета.
Так, Рада Міністрів Польщі затвердила розміри мінімальної заробітної плати та мінімальної погодинної ставки на 2027 рік. Відповідне розпорядження оприлюднили у Державному віснику.
Документ передбачає:
мінімальну заробітну плату за трудовим договором — 4950 злотих брутто; мінімальну погодинну ставку — 32,30 злотих. Наразі мінімальна зарплата у Польщі становить 4806 злотих брутто, а мінімальна погодинна ставка — 31,40 злотих брутто.
Польська мінімалка у 2027 році буде більш ніж у шість разів вищою за українську
Із 2027 року працівники у Польщі отримуватимуть мінімум 4950 злотих брутто, що за нинішнім курсом становить приблизно 58 тисяч гривень.
Водночас згідно з проєктом державного бюджету України на 2027 рік, мінімальна заробітна плата в Україні має становити 9546 гривень.
Таким чином, польська мінімальна зарплата буде приблизно у 6,1 раза більшою, ніж українська: 58 000 грн ÷ 9546 грн = 6,08.
Тобто різниця між мінімальними зарплатами становитиме близько 48,5 тисячі гривень за перерахунком у національну валюту.
Як змінювалася мінімальна зарплата у Польщі
За останні 10 років мінімальна заробітна плата у Польщі зросла на 3056 злотих. У 2015 році вона становила 1750 злотих.
Найбільші підвищення відбулися у 2023 та 2024 роках, коли мінімальну зарплату збільшували двічі протягом одного року.
Це було пов’язано із законодавчими нормами: якщо прогнозований на наступний рік індекс зростання цін на товари та послуги становить щонайменше 105%, мінімальна зарплата та погодинна ставка мають змінюватися двічі — з 1 січня та з 1 липня.
У 2023 році мінімальна зарплата у Польщі становила:
із 1 січня — 3490 злотих; із 1 липня — 3600 злотих. Порівняно з 2022 роком це означало зростання на 590 злотих.
У 2024 році мінімальну зарплату підвищували також двічі:
із 1 січня — до 4242 злотих; із 1 липня — до 4300 злотих. Це було на 700 злотих більше, ніж роком раніше.
У 2025 році мінімальна зарплата зросла до 4666 злотих, а у 2026 році — ще на 140 злотих, до 4806 злотих брутто.
Після сплати податків та внесків працівник із такою зарплатою отримує приблизно 3605 злотих «на руки».
Разом із мінімальною зарплатою збільшилася і мінімальна погодинна ставка для окремих цивільно-правових договорів — на 90 грошів, до 31,40 злотих.