Область готується до масштабних змін у системі освіти для учнів 10-12 класів.
Заступниця Міністра освіти і науки України Надія Кузьмичова провела робочий візит до Чернівецької області. Вона зустрілася з начальником Чернівецької ОВА Русланом Запаранюком, представниками освітньої спільноти та батьками учнів, повідомляють у відомстві.
З 1 вересня 2027 року в Україні запрацює нова модель старшої школи. Учні навчатимуться три роки за одним із двох напрямів. Академічний напрям готує школярів до вступу у заклади вищої освіти. Професійний дає змогу здобути фах і продовжити навчання у професійних чи фахових коледжах.
У Чернівецькій області планують створити 59 профільних ліцеїв. Серед них — 55 академічних, 2 військово-спортивні, 1 мистецький і 1 науковий. Під час планування мережі врахували поліетнічність регіону та особливості гірських територій.
Багатопрофільний ліцей для обдарованих дітей увійшов до 25 закладів України, які першими запускають нову модель з 2025/2026 навчального року. Ще сім шкіл Чернівеччини подали заявки на другий етап пілотування з 2026 року. Це Великокучурівський заклад імені Бузенка, Довгопільський, Хотинський, Іспаський, Глибоцький ліцеї та Чернівецький ліцей №12.
Надія Кузьмичова відвідала Багатопрофільний ліцей для обдарованих дітей та Топорівський ліцей.
Заступниця міністра провела окрему зустріч з батьківською громадою. Вона презентувала ключові зміни реформи. Надія Кузьмичова розповіла, що держава створює якісні академічні ліцеї. Там учні 10-12 класів навчатимуться відповідно до своїх здібностей, інтересів і професійних планів.
Батькам пояснили суть профілізації, зміни у навчальних програмах та розширення можливостей вибору предметів. Також презентували оновлену систему оцінювання.
Надія Кузьмичова показала брендбуки академічних ліцеїв. Це система візуальної ідентичності, яка підкреслює новий статус профільної школи. Кожен заклад матиме впізнаваний імідж.
Батьки ставили запитання про профілі навчання, освітнє середовище та можливості для розвитку дітей. Заступниця міністра пояснила, що реформа спрямована на успішне майбутнє кожної дитини та рівний доступ до якісної освіти.