Останнім часом у мережі поширюється інформація про те, що медичні працівники телефонують пацієнтам для підтвердження дій у електронній системі охорони здоров'я (ЕСОЗ).
Національна служба здоров'я України (НСЗУ) роз'яснила, у яких випадках лікар дійсно може звертатися до пацієнта. Про це йдеться на сайті відомства.
Зокрема, медичний працівник може зателефонувати або зв’язатися з пацієнтом через месенджери у разі виявлення помилки в персональних даних під час верифікації. У такій ситуації лікар уточнює актуальність інформації та, за необхідності, змінює її після отримання коду підтвердження з повідомлення.
При цьому в ЕСОЗ не передбачена жодна “тимчасова перереєстрація” та її підтвердження через SMS.
НСЗУ рекомендує пацієнтам переконатися, що їм телефонує саме їхній лікар або його представник. Якщо є сумніви, варто уточнити назву медичного закладу та зателефонувати туди самостійно за офіційним номером.
Пацієнти отримують SMS від ЕСОЗ у таких випадках:
реєстрація або оновлення персональних даних;
подання декларації лікарю;
створення плану лікування хронічних захворювань;
запит доступу до медичних записів пацієнта;
отримання е-направлення, е-рецепта або е-лікарняного.
НСЗУ звернулася до Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки, а також до проєкту BRAMA для спростування неправдивих повідомлень і нагадала, що справжній медичний працівник ніколи не запитує банківські паролі чи фінансові дані.