У 2024 році 37% українців збільшили витрати на їжу та ліки.
Про це йдеться у дослідженні Deloitte Ukraine про споживацькі настрої українців.
Зазначається, що попит на лікарські засоби продовжує зростати – 24% українців купують їх частіше, ніж у 2023 році. Так само, як і на продукти харчування. А от середній чек змінився на 19% в офлайн-магазинах та на 18% в онлайн-магазинах, якщо порівняти з довоєнним періодом.
Найбільше скоротили покупки дитячих товарів – 39% опитаних купують їх рідше, що на 7% більше, ніж у 2023 році. Менше купують і будівельні матеріали – 48% споживачів зменшили частоту їх придбання.
Згідно з дослідженням, витрати українців зменшилися в усіх категоріях – від 36% до 72% залежно від товару. Але найменше економлять на дитячих товарах, продукції для домашніх улюбленців і готовій їжі.
Найменше заощадливість помітна серед молоді: українці віком 18-27 років рідше економлять на продуктах (56%), косметиці (51%), готовій їжі (57%), дозвіллі (57%) та одязі (61%).
Так як і минулого року найбільше українці витрачають на обов’язкові платежі, продукти харчування, здоров’я та транспорт – це 77% загальних витрат, що значно перевищує середній показник у європейських країнах (у Польщі – 46%, а в Німеччині – 51% ред.).
Також зазначається, що українці витрачають 30% на комунальні платежі, оренду та борги, 34% – на їжу, 5% – на транспорт і 8% – на охорону здоров’я.
Проте на дозвілля, відпочинок і туризм українці виділяють лише 3% бюджету, що значно менше порівняно з європейцями, де цей показник коливається від 15% до 20%.
ЗСУ підтримують 89% опитаних, але це на 3% менше, ніж у 2023 році. Регулярно донатять 26%. Довіра до зборів від знайомих, друзів і колег впала з понад 75% до 71%, зате середня сума донату зросла з 147 грн до 161 грн.