Робоча група Міністерства охорони здоров'я України займається питанннями стандартизації підходів до використання симуляційних методів навчання та оцінки якості проведення об'єктивного структурованого практичного (клінічного) іспиту Керівник навчально-тренінгового центру симуляційної медицини Буковинського державного медичного університету Віталій Смандич увійшов до Робочої групи Міністерства охорони здоров'я України з питань стандартизації підходів до використання симуляційних методів навчання та оцінки якості проведення об'єктивного структурованого практичного (клінічного) іспиту.
https://salo.li/d9A428B
https://salo.li/f886a76
Стандартизація підходів до використання симуляційних методів навчання та оцінки якості проведення об'єктивного структурованого практичного (клінічного) іспиту (ОСП(К)І) є вкрай важливою з кількох причин: -забезпечення єдиних критеріїв оцінювання.
Уніфіковані стандарти дозволяють оцінювати всіх студентів за однаковими критеріями, що підвищує об'єктивність та прозорість оцінювання.
-Підвищення якості підготовки фахівців.
Симуляційні методи навчання допомагають відпрацювати практичні навички в контрольованих умовах, що покращує готовність студентів до реальних клінічних ситуацій.
-Ефективне використання симуляційних технологій
Чіткі стандарти дозволяють оптимізувати використання симуляторів та манекенів, забезпечуючи їхню максимальну ефективність у навчальному процесі.
-Можливість порівняння результатів
Стандартизовані оцінки дозволяють проводити аналіз та моніторинг якості підготовки студентів у різних навчальних закладах, а також удосконалювати навчальні програми.
-Гарантія безпеки пацієнтів
Завдяки моделюванню різних клінічних ситуацій майбутні лікарі набувають навичок у безпечному середовищі, що дозволяє знизити ризики для реальних пацієнтів.
Таким чином, симуляційне навчання та оцінка компетентностей сприяє підвищенню якості медичної освіти, вдосконаленню професійних навичок студентів і загальному покращенню охорони здоров'я.