русский корабльнахуй
 
Світ  15 листопада 2024 08:19 

У Нью-Йорку відкрили найповнішу ретроспективу фільмів Сергія Параджанова

підтримай автора: оригінал
6
378
0
Фото з відкритих джерел
Подію присвятили 100-річчю митця у співпраці з українським Довженко-Центром.
З 8 по 17 листопада у нью-йоркському міжнародному центрі Anthology Film Archives триває ретроспектива стрічок українського та вірменського режисера Сергія Параджанова. Подію присвятили 100-річчю митця у співпраці з українським Довженко-Центром.
Про це розповіла директорка Довженко-Центру Олена Гончарук в коментарі УП.Культура, пише Медіа агентство АСС.
«Перший показ Параджанова у день відкриття його, певно, найбільш вичерпної в світі ретроспективи, був не надто велелюдним. Можливо, «Андрієш» та «Думка» настільки невідомі, що мало про що говорять глядачам. Хоча, тут мав би спрацювати інтерес першовідкривачів. А можливо, дуже скромна промоція ретроспективи», - сказала Олена Гончарук.
Кіноархів Anthology Film Archives, де проводяться покази стрічок є культовим місцем для поціновувачів та творців незалежного кінематографа. Ретроспективу організувала платформа RIBBON, що підтримує українське мистецтво та культуру. Серед глядачів були й українці - ті, хто приїхав нещодавно, й глядачі, що мають українське коріння.
Що показали на ретроспективі
В ретроспективі представили не лише найпопулярніші «Тіні забутих предків», «Легенда про Сурамську фортецю», «Ашик-Керіб» та «Колір гранату», а й менш відомі стрічки з раннього періоду режисера. Серед них 4 повних метри та декілька короткометражних фільми.
Зокрема, завдяки спільній роботі Довженко-Центру з Cineteca di Bologna віднайшли менш відомі стрічки. А польська компанія Fixafilm створила нові відскановані копії. Це стрічки: «Андрієш» (1954), «Капела «Думка» (1957), «Перший парубок» (1958), «Наталя Ужвій» (1959), «Українська рапсодія» (1961), «Київські фрески» (1966), «Золоті руки» (1957), «Квітка на камені» (1960-62).
«Самі глядачі цікавилися, чому такими різними виглядають фільми, зафільмовані з одним і тим самим оператором: власне «Андрієш» і «Колір гранату». А також звернули увагу на присутність і опрацювання теми війни у різних фільмах Параджанова, та пов'язали із сучасним контекстом війни Росії проти України», - каже директорка Довженко-Центру Олена Гончарук.