Служба безпеки України та Національне антикорупційне бюро зібрали масштабну доказову базу, яка доводить незаконну приватизацію державного нафтопроводу "Самара-Західний напрямок" у 2015 році. Про підозру повідомили екснардепу Віктору Медведчуку та чотирьом представникам колишнього топменеджменту "Прикарпатзахідтрансу", які заволоділи та управляли нафтопроводом.
За процесуального керівництва Офісу Генерального прокурора та Харківської обласної прокуратури підозра оголошена за такими статтями Кримінального кодексу України:
ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 28, ч. 3 ст. 365-2 (зловживання повноваженнями особами, які надають публічні послуги);ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 28, ч. 2 ст. 384 (введення в оману суду або іншого уповноваженого органу);ч. 3 ст. 27, ч. 5 ст. 191 (заволодіння чужим майном, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинене в особливо великих розмірах організованою групою);ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 209 (організація набуття, володіння та використання коштів, внаслідок вчинення суспільно небезпечного протиправного діяння, що передувало легалізації (відмиванню) доходів, вчинені організованою групою та в особливо великому розмірі).Організував схему із незаконної приватизації підозрюваний у державній зраді екснардеп Віктор Медведчук.
Він почав її втілювати у 2015 році у координації з тодішнім вищим політичним керівництвом України та рф.
До схеми Медведчук залучив інших учасників, які отримали керівні посади на підприємстві, що "приватизувало" нафтопровід "Самара-Західний напрямок".
Після розпаду срср нафтопровід залишився у власності росії. З 2005 року Україна через суди доводила своє право на володіння ним, і в 2014-2015 роках це право підтвердили Апеляційний і Вищий господарський суди.
Долучайтесь до нашої спільноти в Instagram
Але за підтримки тодішнього вищого керівництва України Медведчук скасував це рішення через Рівненський господарчий суд і оформив продаж нафтопродуктопроводу швейцарській компанії, яку контролювали учасники схеми.
Ставши власником "труби", Медведчук та його спільники оформили її функціонування через підприємство "Прикарпатзахідтранс". Прибутки виводили на рахунки афілійованих закордонних компаній та розподіляли між собою.
Вся інформація підкріплена доказами, які є у НАБУ та СБУ. Також це підтвердив сам Віктор Медведчук до обміну з рф.
З травня 2019 року прокачування дизеля через нафтопровід заблокували, щоб повернути його у державну власність. У січні 2024 року Верховний суд України визнав українську частину нафтопроводу державною власністю.
Досудове розслідування триває. Проводяться заходи для притягнення підозрюваних, які знаходяться за кордоном, до відповідальності. Встановлюються всі причетні до "схеми".
Читайте: Хто з Чернівецьких нардепів “топить” за московський патріархат