русский корабльнахуй
 
Новини  21 травня 2024 19:07 

Україні загрожує повна зупинка автоперевезень через нові правила мобілізації

підтримай автора: оригінал
26
801
0
Водії відмовляються їхати, є випадки, коли вони звільняються, і випадки, коли залишають машини, зазначають в Асоціації міжнародних автоперевізників
Якщо наприкінці квітня в електронній черзі на виїзд з України стояли 13 тис фур, то 20 травня – лише 3,8 тис. Як свідчать дані порталу "єЧерга", із 17 травня, напередодні набуття чинності законом про мобілізацію, черги вантажівок на кордоні скоротилися на 60%, а деякі водії в цей час перекривали трасу Київ – Одеса.
Перебої в роботі вантажного транспорту можуть зашкодити економіці. Фурами розвозять товари по країні у тому числі для критичної інфраструктури. Ними експортуються товари, імпортуються продукти, техніка та одяг – більшість того, що можна побачити на полицях супермаркетів, повідомляє УП.
Наприкінці квітня в Асоціації міжнародних автоперевізників (АсМАП) заявили про випадки, коли водіїв вантажівок знімали з рейсів та везли до територіальних центрів комплектування (ТЦК).
Це не пройшло непоміченим у середовищі далекобійників. Уже є випадки, коли водії, які здійснювали міжнародні перевезення, залишали транспорт по ту сторону кордону, аби лише не повертатися в Україну.
"Сьогодні на кордоні з Польщею немає черг на жодному переході за винятком першої-четвертої груп (аграрна продукція – ЕП). Тобто машини не поїхали. Попри те, що зараз сезон. Це пов'язано з тим, що машини не вантажаться, не замитнюються і не здійснюють перевезення. Є певний спад і це відчують, перш за все, імпортери та експортери", – каже віцепрезидент Асоціації міжнародних автомобільних перевізників Володимир Балін.
Автотранспорт забезпечує близько третини експорту у вартісному вимірі. Дефіцит водіїв для компаній означає, що частина автопарку стоятиме. Невиконані рейси – це не лише менший товарообіг, а й зірвані контракти. Для експортерів та імпортерів дефіцит водіїв призведе до здорожчання логістики, вони це вже відчули під час блокувань на польському кордоні. Для споживачів це вища вартість імпортних товарів.
В АсМАП та Мінвідновлення почали фіксувати випадки, коли водії, які легально перетнули кордон, залишають свої автівки біля кордону і не повертаються в Україну. Крім того, що водіїв загалом стає менше, компанію через такі випадки можуть виключити із системи "Шлях" і вона втратить право здійснювати міжнародні перевезення.
Нових водіїв шукати складно. Далекобійники проходять тривале навчання і крім навичок водіння повинні розумітися на поводженні з вантажами та обслуговуванні автівки.
"Водії дійсно відмовляються їхати. Є випадки, коли вони звільняються, і випадки, коли залишають машини. Вони в Європі (ЄС – ЕП) знайдуть роботу, тому маємо щось робити. Просимо уряд звернути увагу на те, що автомобільний транспорт є критичним і має таким визнаватися автоматично", – наголошує віцепрезидент АсМАП.